Son iki yılda teknoloji ve misli olmayan tokenlerin (NFT’ler) patlamasıyla hızla değişen sanat dünyasında topluluklar oluşturmanın önemi küçümsenemez. Kitle, takip eden bir sosyal medyadır, ancak topluluk, ortak bir amaç için çalışan bir grup insandır.
Sanat piyasası ekonomisti ve akademisyeni Magnus Resch, toplulukların ve ağların sanatçılar için önemini kapsamlı bir şekilde araştırmıştır.
Resch’in doktora derecesi vardır. ekonomi alanında ve St. Gallen Üniversitesi, London School of Economics ve Harvard’da okudu. Yale’de verdiği derslere ek olarak, sanat dünyasının ekonomisi hakkında çeşitli yayınlar yapmıştır. Akademik dergilerde ve The Wall Street Journal, The New York Times ve Vanity Fair gibi önemli yayınlarda yer aldı.
Resch kısa süre önce Cointelegraph ile son kitabı hakkında konuştu. NFT’ler Nasıl Oluşturulur ve Satılır — Tüm Sanatçılar İçin Bir Kılavuzsanatçılar için anlamlı topluluklar oluşturmanın önemini ve sanat eserleriyle uyumlu NFT’lerin nasıl oluşturulup satılacağını araştırıyor.
Cointelegraph: Dr. Resch, günümüzün hızla değişen sanat dünyasında sanatçılar için topluluk oluşturmak ne kadar önemli?
Magnus Resch: Sanat dünyasındaki topluluk, herhangi bir sanatçının başarısı için önemlidir, ancak doğru kişide olmak daha da önemlidir. En son çalışmalarımdan birinde, herhangi bir sanatçının başarısı üzerindeki etkilerini değerlendirmek için sanat dünyasındaki binlerce topluluğu inceledim. Sonuçlar şaşırtıcıydı: Sanatçı topluluklarının %99,9’unun bir sanatçının kariyeri üzerinde olumlu bir etkisi yok.
Bu topluluklar – ben onlara “ada ağları” diyorum – müzelerden, galerilerden, aynı seviyedeki sanatçı arkadaşlarından ve hayranlardan veya destekçilerden oluşur. Bu gruplar iyi niyetlidir ancak piyasanın üst tarafında asla gerçek bir etki yaratmayacaktır. Bunun yerine, başarıya götüren tek bir ağ vardır. Başarılı olmak için çabalayan bir sanatçı için amaç, onun bir parçası olmak olmalıdır. Ben ona “kutsal toprak” diyorum.
CT: Sanatçıların “Kutsal Topraklar” dediğiniz bu topluluktan başarılı bir şekilde yararlanmaları için bazı temel stratejileri paylaşabilir misiniz?
BAY: Çalışmam, sanat dünyasının bir insan işi olduğunu gösteriyor. Kimi tanıdığın, ne yaptığından daha önemli. “İyi sanatın” ne olduğunu tanımlayan nesnel kriterlerin yokluğunda, ağ neyin iyi sanat olduğuna ve neyin olmadığına karar vermek için devreye girer. Ağ oluşturmanın bu kadar hayati olmasının nedeni budur.
Sanatçılar için bu, tüm zamanınızı stüdyoda geçirmeyin demektir. Dışarı çıkın ve doğru insanlarla, en iyi ihtimalle, kutsal toprakların parçası olanlarla tanışın. Ya da açıkça söylemek gerekirse, sanatçılar kendi başlarınadır ve bir iş yürüten girişimciler olduklarını kabul etmeleri gerekir. Markalaşma, pazarlama ve kendini tanıtma, başarıları için çok önemlidir ve sanatlarından daha önemlidir. Keşfedilmeyi bekleyen sanatçılar başarısız olacaktır.
CT: Sosyal medya ve dijital platformlar, sanatçıların izleyicileriyle bağlantı kurmasına ve bir topluluk duygusu geliştirmesine yardımcı olmada nasıl bir rol oynuyor?
BAY: Sosyal medya, sanatçılar için en alakalı pazarlama aracıdır. Galerilerin çoğu ada ağlarının parçası olduğundan ve birkaç yıl sonra kapandığından, işi yapmaları için galerilere güvenemezler. Aslında galerilerin üçte biri hiç kâr etmiyor.
Yılda sadece birkaç nokta mevcut olduğu için kutsal topraklara girmek zordur. Bu nedenle sanatçılar için marka oluşturmak çok önemlidir. Bunu yapmanın en kolay yolu sosyal medya: Sanat eseri satın alanların %45’i sosyal medyayı sanatçıları keşfetmek ve bulmak için en önemli kanal olarak görüyor. Çevrimdışı galerilere yapılan ziyaretler yalnızca ikinci sırada gelir. Sanat dünyasında başarılı olma konusunda ciddi olan herhangi bir sanatçının Instagram’a ihtiyacı olduğunu düşünüyorum.
CT: Bu, NFT’lerin yükselişiyle değişti mi?
BAY: Hiç de bile. NFT projeleri, sanatçıların galeri desteği olmadan bunu yapmak için neyin gerekli olduğunu öğrenmelerine olanak sağladı. Herhangi bir NFT projesinin en önemli ayağının topluluk olduğunu gördük. Başarısız projeler, topluluğu bir “izleyici” olarak yanlış yorumladı.
Sosyal medyada bir kitle aşağıdaki gibidir. Topluluk, yakın bir çevre, aynı amaç için çalışan sıkı sıkıya bağlı ve aktif bir grup insandır. Sosyal medyada toplanabiliyorlar ama iş bunun da ötesine geçiyor. Bir topluluk oluşturmak, bir sanatçının fikrini destekleyen sadık üyeler oluşturmakla ilgilidir. Sanatçıların topluluklarına oy hakkı verecekleri, projelere katılmalarına izin verecekleri ve fikir ve varlık alışverişinde bulunacakları bir geleceğe inanıyorum. Bu, sadece “beğenen” ve takip eden ama katılmayan günümüz izleyicisinden oldukça farklıdır.
CT: Geleneksel sanat kurumlarının bazı başarılı örneklerini paylaşabilir misiniz? ve NFT’leri ve bunun işletmeleri üzerindeki etkisini benimseyen galeriler?
BAY: NFT aldatmacasının en büyük galibi Beeple, Justin Aversano ve Jen Stark gibi dijital sanatçılar oldu. Resim, heykel ve fotoğraftan sonra en az popüler olan dijital sanat, sanat piyasasında hiçbir zaman önemli bir rol oynamadı. Ve sonra birdenbire, piyasa tarafından ihmal edilen bu dijital sanatçılardan bazıları önemli miktarda para kazandı ve rekor fiyatlara satıldı. Bununla birlikte, NFT’lerin gerçek etkisi henüz gelmedi. NFT’ler, yalnızca dijital sanatın değil, her sanat eserinin kimliğini doğrulamak için temel teknoloji olacak. Bu, sanatın ticaretini temelden değiştirecek. İşin gerçek olduğunu kanıtlayacak bir NFT olmadan kimse tabloyu satın almaz.
CT: NFT’lerin sanat piyasası üzerindeki ana etkileri nelerdir?
BAY: Şimdiye kadar hiçbiri olmadı. Biz sadece gelmekte olanın başındayız. NFT’lerin dört yönlü kalıcı bir etkisi olacağını tahmin ediyorum: Sanatçılar çalışmaları üzerinde daha fazla kontrol uygulayacak ve yeniden satışlardan telif ücreti alacak; daha şeffaf hale geldikçe daha fazla koleksiyoncu pazarı dolduracak; kurumlar, topluluklarını dahil etmeyi ve yönetişime katılım ve katılım yoluyla onlara mülkiyet vermeyi daha kolay bulacaktır. Ve son olarak, sanat piyasası daha iyiye doğru daha düzenli hale gelecek ve dolayısıyla değeri artacaktır. Açıkçası, sanat dünyasındaki değişimler zaman aldığından, bu bir gecede olmayacak. NFT’lerin sanat eserlerinin nasıl işlem gördüğü ve doğrulandığı konusunda standart haline gelmesine kadar 5-10 yıla bakıyoruz.
CT: Sanatçıların NFT alanına girerken kaçınmaları gereken yaygın hataları ve kendilerini uzun vadeli başarıya nasıl hazırlayabileceklerini tartışabilir misiniz?
BAY: NFT’ler sanat olmadığı için çoğu sanatçı NFT alanına asla girmeyecek. Ve genellikle NFT’lerle ilişkilendirilen, aşırı pahalı, ünlülerin onayladığı JPEG’ler ortadan kalkacak. Artık mp3 hakkında konuşmamamız gibi, bundan beş yıl sonra “NFT’ler” terimi hakkında konuşacağımızı bile sanmıyorum.
NFT’ler, sanat eserleriyle her işlem yapıldığında kullanılacak temel teknolojidir. Gelecekte, sanatçının bir stüdyodan çıkan her tabloyu blok zincirine kaydetmesi pek olası değil. Böylece, takas edildiğinde, sanatçı sadece telif ücreti almakla kalmaz, aynı zamanda yeni sahibinin kim olduğunu da bilir. Bu, daha bağımsız çalışmalarına ve çalışmalarını tanıtmak veya doğrulamak için tamamen galerilere güvenmemelerine olanak tanır. Sonuç olarak, sanatçılar sattıkları her parçadan daha fazla kazanacaklar.
CT: Koleksiyonerler, özellikle NFT’lerin ortaya çıkmasıyla günümüzün dinamik pazarında sanat eserinin değerini nasıl etkili bir şekilde belirleyebilir?
BAY: Çoğu sanat iyi bir yatırım değildir. Hemen hemen tüm sanatçılar ada ağlarına takılıp kalır ve değer artışı görmezler. Tamamen para kazanmakla ilgilenen koleksiyonerler, kutsal toprakların nüfusunu oluşturan sanatçılara ve galerilere odaklanmalıdır. Bununla birlikte, başka herhangi bir nedenle sanat koleksiyonu yapmakla ilgileniyorlarsa (ve sanatçının değeri artarsa bunu en üstte kiraz olarak kabul ederlerse), tüm sanat piyasası onların avlanma alanı olabilir.
CT: NFT’lerin kolaylaştırdığı fiyat şeffaflığı ve likidite bunu değiştirdi mi?
BAY: Yatırım olarak NFT satın alanların çoğu, bunlardan kar elde edemedi. Başka yatırımlara yöneldiler. Aldatmaca söndükçe, gerçek kazananlar beğendikleri ve birlikte yaşamak istedikleri eserleri satın alanlar oldu. Bir başka olgu da göze çarpmaktadır; şu anda geleneksel sanat piyasası ile NFT heyecanı sırasında başarılı olan birkaç dijital sanatçının birleştiğini görüyoruz. Yalnızca OpenSea gibi dijital platformlarda satış yapan ve kripto-yerli bir izleyici kitlesine hitap eden Beeple, Dmitri Cherniak, Tyler Hobbs, Casey Reas ve Artblocks, şimdi Pace Gallery gibi sanat piyasasında yerleşik geleneksel oyuncularla çalışmalarını sergilemeye başladı. . Kutsal toprakların bir parçası olan Pace Gallery’nin bir temsili, yutturmaca ve kripto alıcıları gittikten sonra bile değerlerini ortaya koymalarına yardımcı olacak.
CT: Sanat iyi bir yatırım değilse neden satın alalım?
BAY: Sanat piyasasında çok fazla veri analizi yaptıktan sonra, en etkili olduğu kanıtlanan toplama stratejilerinden biri, beğendiğinizi satın almaktır, çünkü büyük olasılıkla satın aldığınız sanattan asla para kazanamayacaksınız. Ben buna “sorumlu satın alma” diyorum – sanat eseri satın almanın sadece parasal bir değer alışverişi değil, aynı zamanda hayırsever bir eylem olduğu fikri. Bir varlığa para yatırmak yerine, büyük olasılıkla parçayı yeniden satamayacağımı bilerek bağış yapıyorum. Ancak onu satın alarak, sanatçıyı sanat yaratmaya devam edebilmesi için destekliyorum, bu da topluluğuna insan yaratıcılığının bu temel biçimini sürdürmesi için ilham veriyor. Benim için bu, iyilik yapmanın bir yolu ve sevdiğim bir nesne ve anlatacak bir hikaye ile birlikte geliyor.