Danimarkalı lojistik firmasından sonra Maersk, blockchain tabanlı tedarik zinciri platformunu sonlandırdı geçen yıl, endüstri kurucuları küresel ticarette blockchain uygulamalarından vazgeçmediler.
Blockchain ticaret uygulamalarına odaklanan kar amacı gütmeyen bir konsorsiyum olan Hong Kong merkezli Global Shipping Business Network (GSBN), uzun vadede çok önemli bir lojistik araç olarak blockchain konusunda iyimser.
The South China Morning Post tarafından hazırlanan bir habere göre, GSBN şu anda çalışır Maersk’in TradeLens aracına alternatif olarak nitelendirilebilecek dünyanın en büyük platformlarından biri. Platform, yalnızca yetkili tarafların nakliye ile ilgili verilere katkıda bulunmasına ve bunları kullanmasına izin veren, güçlü veri yönetimine sahip izin verilen bir blok zincirine dayanmaktadır.
O zamandan beri blockchain tabanlı nakliye platformunu piyasaya sürüyor 2021’de GSBN, Cosco, OOCL ve Hapag-Lloyd gibi büyük nakliye ortaklarıyla bağlantı kurdu. Organizasyon ayrıca Hutchison Ports, SPG Qingdao Port, PSA International, Shanghai International Port Group ve Cosco Shipping Ports gibi terminal işletmecileri ile ortaklıklara ulaştı.
Üyeler arasında yalnızca Alman Hapag-Lloyd ve Singapurlu PSA International, anakara Çin veya Hong Kong’da yerleşik değil.
Maersk gibi büyük endüstri firmalarının benzer projeleri sonlandırmasına rağmen, GSBN CEO’su Bertrand Chen, blockchain’in endüstride henüz yakalanmadığından emin, ancak benimsenmesi bir on yıl daha alabilir.
Chen, küresel ticaretin 2032 yılına kadar “kalem ve kağıt” kullanmaya devam etme şansının olmadığını savunarak, “Bence birçok insan için net anlayış, bu endüstrinin dijitalleştiğidir” dedi. COVID-19 gibi tedarik sorunlarının tetikleyicilerine yanıt olarak sektörün dönüşmesine yardımcı olun. Belirtti:
“COVID-19 nedeniyle, süreci değiştirmek zorunda olduğunuz için, bunun blockchain’in düzenli kullanım durumlarından biri olduğunu düşünüyorum (…) Muhtemelen bu, dijital sanatın NFT’lerinden daha iyidir. Küresel ticaret için belgelerin NFT’leri — bu, gerçek öldürücü kullanım örneği olacak.”
Yönetici, Çin’in blockchain lojistiğinde başı çektiğini öne sürdü çünkü ülke sektöre para akıtıyor. Ayrıca, şimdiye kadar birçok yerel blockchain çözümünün Çin’e özgü olduğunu da kabul etti.
Chen, “Politika olduğu için bir sektöre çok fazla para saçtığınızda, potansiyel olarak şansınız yaver gider,” dedi Chen. Çin’in blockchain gelişimine yaptığı yatırımın, firma için daha fazla potansiyel ortak oluşturarak GSBN’ye kesinlikle fayda sağlayacağını da sözlerine ekledi.
GSBN CEO’su, kuruluşun küresel emelleri olduğunu ve daha fazla Avrupa nakliye hattını çekmek için çalıştığını da kaydetti. Chen, kâr amacı gütmeyen kuruluşun bir gün Maersk’e katılmayı bile umduğunu, ancak böyle bir senaryonun “biraz zorlayıcı olabileceğini” kabul ettiğini belirtti.
Hong Kong, yerel yönetimle birlikte son birkaç aydır giderek artan bir şekilde büyük bir Web3 ve kripto para birimi merkezi olarak ortaya çıkıyor. net endüstri düzenlemelerini benimsemek için harekete geçmek. Çin’de kriptoya yönelik genel bir yasağa rağmen, Çin hükümetiyle ilgili bazı firmaların kripto yatırımına ilgilerinin arttığı bildiriliyor. CPIC kripto ile ilgili fonları başlatıyor Nisan başında.
dergi: Asia Express: Zhu Su’nun borsası, Huobi ve Huobi’ye göre toplamda 13,64 dolar kazandı