Doğal dil işleme (NLP), bilgisayarların insan dilini anlamasını ve yorumlamasını sağlamaya odaklanan bir çalışma alanıdır. NLP uygulamayı içerir makine öğrenimi algoritmaları metin veya konuşma gibi doğal dil verilerini analiz etmek ve işlemek için.
NLP, son zamanlarda duygu analizi, sohbet robotları ve konuşma tanıma dahil olmak üzere bir dizi pratik uygulamaya dahil edilmiştir. NLP, çok çeşitli sektörlerdeki işletmeler tarafından müşteri hizmetleri sistemlerini otomatikleştirmek, pazarlama girişimlerini artırmak ve ürün tekliflerini iyileştirmek için kullanılıyor.
İlgili: Kullanılacak 5 doğal dil işleme (NLP) kitaplığı
Bu makale özellikle duygu analizine bakar, sohbet robotları, gerçek dünyada kullanılan beş NLP örneği olarak makine çevirisi, metin özetleme ve konuşma tanıma. Bu uygulamalar, teknoloji ile iletişim kurma biçiminde devrim yaratarak onu daha doğal, sezgisel ve kullanıcı dostu hale getirme potansiyeline sahiptir.
duygu analizi
NLP, yazarın belirli bir ürüne, hizmete veya markaya karşı duyarlılığını belirlemek için metin verilerini analiz etmek için kullanılabilir. Bu, sosyal medya izleme, müşteri geri bildirim analizi ve pazar araştırması gibi uygulamalarda kullanılır.
NLP’nin yaygın bir kullanımı, yatırımcıların ve tüccarların belirli bir hisse senedi veya piyasada sosyal medya duyarlılığını inceledikleri hisse senedi piyasasının duyarlılık analizidir. Örneğin bir yatırımcı, piyasanın o hisseye yönelik genel tutumunu belirlemek için belirli bir hisse senedi hakkındaki tweet’leri veya haberleri incelemek için NLP’yi kullanabilir. Yatırımcılar bu kaynaklarda kullanılan terminolojiyi inceleyerek bu kaynakların hisse senedi hakkında olumlu mu yoksa olumsuz mu görüş bildirdiğini belirleyebilirler.
Duyarlılık araştırması, piyasa duyarlılığı hakkında bilgi sağlayarak ve yatırımcıların stratejilerini gerektiği gibi değiştirmelerini sağlayarak, yatırımcıların daha bilinçli yatırım kararları almalarına yardımcı olabilir. Örneğin, bir hisse senedi çok fazla olumlu duygu alıyorsa, bir yatırımcı daha fazla hisse almayı düşünürken, olumsuz duygu onları satmaya veya satın almayı ertelemeye sevk edebilir.
ChatGPT borsayı yenebilir mi?
ChatGPT’yi kullandım ve borsa haberlerini okumak, duyarlılık analizi yapmak ve ardından her sabah borsa açılmadan önce sonuçları Telegram’da bana iletmek için bir komut dosyası programladım. pic.twitter.com/heB3pGPwC0
— MARK LITTON (@mblitton) 21 Nisan 2023
Chatbot’lar
NLP, anlayabilen ve anlayabilen sohbet robotları için konuşma arayüzleri oluşturmak için kullanılabilir. doğal dil sorgularına yanıt verme. Bu, müşteri destek sistemlerinde, sanal asistanlarda ve insan benzeri etkileşimin gerekli olduğu diğer uygulamalarda kullanılır.
A ChatGPT gibi sohbet robotu tüketicilere hesap sorularında, işlem geçmişlerinde ve diğer finansal sorularında yardımcı olabilecek NLP kullanan bir finans kurumu tarafından oluşturulabilir. Chatbot’un doğal dildeki soruları anlama ve yanıtlama becerisi sayesinde müşteriler ihtiyaç duydukları bilgilere kolayca ulaşabiliyor.
makine çevirisi
NLP, metni bir dilden diğerine çevirmek için kullanılabilir. Bu, Google Translate, Skype Translator ve diğer dil çeviri hizmetleri gibi uygulamalarda kullanılır.
Şimdi benim dilimi konuşuyorsun (kelimenin tam anlamıyla)
Skype tercümanı nasıl çalışır?#Nesnelerin interneti #Yapay zeka #Derin Öğrenme #Makine öğrenme #DataScience #Büyük veri #Endüstri40 #Bulut #Blockchainpic.twitter.com/TpvGOPXptf— JL_Micó (@JL_Mico) 24 Ağustos 2018
Benzer şekilde, çok uluslu bir şirket, ürün açıklamalarını ve pazarlama materyallerini orijinal dillerinden hedef pazarlarının dillerine çevirmek için NLP’yi kullanabilir. Bu, farklı bölgelerdeki müşterilerle daha etkin iletişim kurmalarını sağlar.
Metin özetleme
NLP, uzun belgeleri ve makaleleri daha kısa, özlü versiyonlarda özetlemek için kullanılabilir. Bu, haber toplama hizmetleri, araştırma makalesi özetleri ve diğer içerik iyileştirme hizmetleri gibi uygulamalarda kullanılır.
NLP, bir haber toplayıcı tarafından uzun haber hikayelerini daha kısa, okunması kolay versiyonlara yoğunlaştırmak için kullanılabilir. Yazının tamamını okumak zorunda kalmadan okuyucular, metin özetleme sayesinde haberin özetini anında alabilirler.
İlgili: Günlük hayattan 7 yapay zeka (AI) örneği
Konuşma tanıma
NLP, konuşma dilini metne dönüştürmek için kullanılabilir ve ses tabanlı arayüzlere ve dikteye izin verir. Bu, sanal asistanlar, konuşmayı metne dönüştürme hizmetleri ve diğer ses tabanlı uygulamalar gibi uygulamalarda kullanılır.
Amazon’dan Alexa veya Google’dan Assistant gibi bir sanal asistan, sözlü talimatları anlamak ve soruları doğal dilde yanıtlamak için NLP’yi kullanır. Komutları veya soruları yazmak yerine, kullanıcılar artık konuşarak asistanla sohbet edebilir.