Sürükleyici deneyimler eğlence, oyun ve moda endüstrilerinde zaten popülerdir, ancak üretim operasyonlarını simüle etmek ve yöneticileri hassas konuşmalar yapmak için eğitmek gibi çeşitli diğer kurumsal ihtiyaçları karşılamak için bir araç da olabilirler.
Deloitte bu iddiayı Şubat ayı sonlarında, kültürü sanal gerçeklikle güçlendirmeyi amaçlayan şirketlerden topluluk katılımı oluşturmaya odaklanan markalara kadar çeşitli sektörler için sürükleyici deneyimler sunmak üzere sanal alan şirketi Vatom ile bir ortaklık duyurduğunda yaptı. Şirketler birlikte, binlerce insanı aynı anda aynı sanal alanda aynı anda barındırma yeteneğinin yanı sıra zincirler arası bir cüzdan ve bir dijital varlıklar koleksiyonuna ve metaverse deneyimlerinin belirteçlerine erişim sağlamayı iddia ediyor.
Ancak gizli amaç, şirketlere kullanıcılar hakkında temel veriler sağlamaktır. Deloitte Digital’in genel müdürü Khusro Khalid, Cointelegraph’a “Tüm sektörlerdeki şirketleri etkileyen en önemli trendlerden biri, üçüncü taraf verilerine erişimin azalmasıdır” dedi.
Khalid’e göre, müşterileri tanımaya ve onlarla bağlantı kurmaya güvenen firmalar, üçüncü taraf verilerini değiştirmek ve müşteri edinme maliyetlerini azaltmak istiyor. “Ürünün özelleştirilebilir doğası göz önüne alındığında, şirketler, bir çeşitlilik için diğer özelliklerin yanı sıra sanal alanlar, Programlanabilir Dijital Nesneler, zincirler arası evrensel Cüzdan, POS kullanımı, token geçidi ve sadakat puanları dahil olmak üzere bir dizi Web3 aracından yararlanabilir. iş uygulamaları” dedi.
Deloitte, şirketler için çeşitli metaverse araçları tasarladı. Sanal alanlar, şirketlere “küresel ekip üyelerini yalnızca etkinlikler ve toplantılar için bir araya getirmenin değil, aynı zamanda daha ilgi çekici ve etkileşimli çalışan eğitimi sağlayan oyunlaştırılmış araçlar sağlamanın” bir yolunu sunuyor.
![](https://s3.cointelegraph.com/uploads/2023-03/7376f89f-2d89-45d4-8e22-9070c73267b8.jpg)
Diğer örnekler arasında, potansiyel alıcılara evlerinden hiç çıkmadan bir mülkte sürükleyici bir tur sağlayan gayrimenkul için dijital ikizler yer alıyor. “Bu örneklerin her birinde, sanal alanlar yalnızca etkileşim için doğrudan bir kanal oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda sanal alanlarda yer alanlardan değerli birinci ve sıfır taraf verileri elde etmenin basit bir yolunu oluşturur – gelecekteki çabaları ve stratejileri bilgilendirmeye yardımcı olur.” Halil.
Sanal gerçeklik deneyimleri, dünyanın dört bir yanındaki şirketlerden milyarlarca dolarlık yatırım çekiyor. Küresel sürükleyici teknoloji pazar büyüklüğünün 2021’de 21,6 milyar dolar değerinde olduğu ve 2030’a kadar yaklaşık 134,18 milyar dolara ulaşması bekleniyor. binaen Precedence Research’ten bir rapora.
Nvidia, Qualcomm, Google, Facebook’un sahibi Meta ve Microsoft gibi teknoloji devleri, metaverse ile ilgili girişimleri şimdiden açıkladı. Metaverse işletmelerinde faaliyet gösteren merkezi olmayan ve blockchain tabanlı platformlar arasında birkaç isim vermek gerekirse Decentraland, The Sandbox, Axie Infinity, Metahero ve Star Atlas yer alıyor.
Vatom’un kurucusu ve CEO’su Eric Pulier, metaverse’nin yarının interneti olduğuna inanıyor ve bu nedenle, sürükleyici deneyimlerden hiçbir işletmenin etkilenmeyeceğine inanıyor:
“Web3, internetin bir sonraki yinelemesini temsil ediyor. İnterneti bir katılım aracı olarak kullanmayan hiçbir şirket veya sektör olmadığı gibi, Web3 ile hedef kitlelerini geniş ölçekte daha etkin bir şekilde etkilemekten fayda sağlayamayacak hiçbir iş sektörü yoktur.”