Kaynak: Aleksandr Yakimov
Geçtiğimiz on yıl boyunca, finans ve teknoloji piyasalarındaki izleyiciler kripto ve blok zincirine bakarak ana akıma girip girmeyeceğini ve ne zaman gireceğini sordu. Geleceğin şimdi olduğu giderek daha kesin görünüyor. Her geçen hafta, kripto ve iş medyasında, pokerden ilaca kadar değişen uygulamalarıyla, blockchain için yeni kullanım durumları bildirilmektedir. Üç yıl önce olduğu düşünülürse, bu hiç de şaşırtıcı gelmemeli, İşletmelerin yüzde 87’si ABD ve Avrupa’da blockchain kullanımı değerlendiriliyordu ve bugün bu rakam kesinlikle daha da yüksek.
Şu anda finans, bankacılık ve tedarik zinciri yönetimi gibi sektörlerde blockchain kullanımıyla ilgili çok şey yapılıyor. Ama bu buzdağının sadece görünen kısmı. Forbes geçtiğimiz günlerde eğlence alanındaki ABD ve Avrupa şirketlerinin yüzde 90’ının “blok zinciri seçeneklerini değerlendirdiğini” bildirdi. Peki bu seçenekler nelerdir? İşte bazı erken hareket edenler tarafından halihazırda kaldıraç olarak kullanılanlardan bazıları.
TV ve medya prodüksiyonunu kolaylaştırma
TV ve medya şirketleri, sektörlerindeki hızlı teknolojik ilerlemeye ayak uydurmak için bazı açılardan mücadele etti. Dijitalleşme, süreçleri bulanıklaştırdı ve çevrimiçi dağıtım, kontrolü ve en önemlisi para kazanmayı zorlaştırabilir.
Blockchain, ortaya çıkan bu zorlukları çözebilir ve onlarca yıldır komplikasyonlara neden olan sorunları da kolaylaştırabilir. Örneğin, yapım sürecinde, dünyanın farklı yerlerine dağılmış oyuncular ve ekip üyeleriyle uğraşmak oldukça zor olabilir. Gibi Tony Çeşmesi’nden bahsedildi Yakın tarihli bir Rolling Stone makalesinde Blockchain, “birçok büyük projeyi engelleyen bürokrasiyi ortadan kaldırıyor.”
Ayrıca, Parkpine Capital gibi yatırımcıların eğlence tabanlı kripto girişimlerine büyük yatırımlar yaptığını da belirtmekte fayda var. Kurucu Ahmed Shabana geçtiğimiz günlerde kripto sayesinde “film ve eğlence endüstrisinin ticari işlevlerini yeniden keşfetmeye hazır olduğunu” belirtti.
Kripto pokerde ikiye katlama
Kumarhane sektörü, Bitcoin’i en erken benimseyen sektörlerden biriydi ve özellikle ABD’de, kripto paranın çoktan ana akım bir ödeme yöntemi haline geldiğini söylemek yanlış olmaz. Bu sektöre bu kadar uygun olmasının çok özel nedenleri, başka yerlerde kapsamlı bir şekilde ele alınmıştır ve burada tekrar bunlara girmeyeceğiz.
Ancak büyüme potansiyeli, kumarhane oyunlarının iGaming’in yalnızca bir yönünü temsil etmesinden kaynaklanmaktadır. Dünyada 120 milyon çevrimiçi poker oyuncusu var ve bunların yaklaşık yarısı ABD’de yaşıyor. Bahsettiğimiz kriptonun tüm avantajları, iGamer’lar aradığında da geçerlidir. gerçek parayla çevrimiçi poker oynamak için siteler. Aslında, çevrimiçi gerçek parayla blockchain poker oynamak, popülerlik açısından kumarhane oyunlarını takip etmeye başlıyor. Çevrimiçi poker oyuncuları, doğası gereği, risk ve getiri konusunda zekidir. Blockchain optimum güvenlik, anonimlik ve işlem hızı sunar. ABD’deki oyuncular için, birkaç eyalet dışında tüm eyaletlerdeki bankacılık kısıtlamalarının diğer işlem yöntemlerini zorlaştıran ek bir nedeni var.
Play to Earn, oyunu dönüştürecek
P2E, GameFi, ne derseniz deyin, temsil eder yeni bir oyun türü ve bu sektörün enginliği göz önüne alındığında, görmezden gelmeyi göze alamayacağımız bir şey. Son on yılda oyun geliştikçe, milyonların rekabet edebileceği çevrimiçi platformlar ortaya çıktı. Ancak güvenlikten etkili para kazanmaya kadar değişen kendi zorluklarını da beraberinde getirdiler.
Blockchain, gelişmiş güvenlik, oyun içi varlıkların net mülkiyeti, bu tür varlıkların daha doğru ve anlamlı değerlemesi, daha iyi ödeme yöntemleri, gelişmiş işbirliği potansiyeli ve çok daha fazlasını getiren etkili bir oyun çözümü sunabilir.
Yerleşik “freemium” modeliyle ilgili sorun, 2009’da, yarım düzineden fazla bilgisayar meraklısının Bitcoin’i duymadığı ve Farmville çılgınlığı zirvesindeydi. İneklerinizin verimini artırabilecek veya havuçların daha hızlı büyümesini sağlayabilecek uygulama içi satın almalar ve mikro işlemler, “kazanmak için öde” ortamının ortaya çıkmasına neden oldu.
Spam yok, yalan yok, yalnızca içgörüler. İstediğiniz zaman abonelikten çıkabilirsiniz.
P2E, oyun içi katılımın ödüllendirildiği ve bu ödüllerin oyun içinde veya oyun dışında başka oyunlarda veya ekosistem içinde başka şekillerde kullanılabilecek net bir değere sahip olduğu bir ekosistem yaratmamı etkili bir şekilde durduruyor. Varlıklar takas edilebilir veya takas edilebilir, bu da artan etkileşimi teşvik eder ve oyunların içinde ve çevresinde topluluklar oluşturur.
P2E emekleme aşamasındadır. Hem oyunlar hem de en iyi uygulamalar hala geliştirilmektedir. Bununla birlikte, blockchain benimsenmesinin, PwC’nin tahminlerine göre küresel oyun endüstrisinin önemli bir parçası olacağı açık görünüyor. değeri 320 milyar dolardan fazla 2026’ya kadar. Bu, ana akım benimsemeyi temsil etmiyorsa, o zaman ne olduğunu söylemek zor.
Crypto News Flash, bu sayfadaki herhangi bir içerik, doğruluk, kalite, reklam, ürün veya diğer materyalleri onaylamaz ve bunlardan sorumlu veya yükümlü değildir. Okuyucular, kripto para birimleri ile ilgili herhangi bir işlem yapmadan önce kendi araştırmalarını yapmalıdır. Crypto News Flash, bahsedilen herhangi bir içerik, mal veya hizmetin kullanımından veya bunlara güvenilmesinden kaynaklanan veya kaynaklandığı iddia edilen herhangi bir hasar veya kayıptan doğrudan veya dolaylı olarak sorumlu değildir.