Blockchain alanına gelince, hem girişimciler hem de potansiyel yatırımcılar, altta yatan teknoloji üzerinde tökezleyebilirler. Sektördeki kişiler, blockchain’in nasıl çalıştığı konusunda net ve genellikle tutkulu olsa da, yatırımcılar onun neler başarabileceğiyle daha çok ilgileniyor.
Taraflardan biri teknik ayrıntılara takılıp kalırsa, bir yatırımcının bir blockchain projesine yatırım yapmanın etkisini ve potansiyel yatırım getirisini kavraması pek olası değildir. Burada 17 üye Cointelegraph İnovasyon Çemberi blockchain şirketlerinin blockchain projelerini potansiyel yatırımcılara daha iyi anlatabilmeleri ve onların güvenini kazanabilmeleri için yollar paylaşın.
Mesajınızı yatırımcı kategorisine göre düzenleyin
Yatırımcı kategorisine göre farklı iletişim stratejilerine ihtiyaç vardır. Perakende ve melek yatırımcılar riske daha toleranslıdır ve kısa vadeli kazançlar için bir iş planınız olması gerekir. Risk sermayedarları ve aile ofisleri ise riskten daha fazla kaçınırlar ve blockchain teknolojileri ve altyapısı içinde fırsatlar ararlar. – Arvin Khamseh, SATILMIŞ NFT’ler
Çözümünüzün iş ortaklarının ve müşterilerin gelirini nasıl artırabileceğini açıklayın
Blockchain altyapısı üzerinde çalışan şirketler, çözümlerinin ortaklarının ve müşterilerinin geliri artırmasına nasıl olanak sağladığına odaklanmalıdır. Çoğu zaman, yatırımcılar bu teknolojinin ortak şirketlerin kar elde etme yeteneğini nasıl geliştirdiğini gerçekten önemserken, bu tür şirketler adımlarını teknolojiye odaklarlar. Şirketler ayrıca ayı piyasalarında nasıl ayakta kalmayı planladıklarını da ifade etmelidir. – Jason Fernandes, AdMoon Inc.
Son kullanıcı için avantajlara odaklanın
Eğitim anahtardır. Teknik jargon kullanmak veya “yatırımları demokratikleştirmek” veya “güvensiz bir toplum sağlamak” gibi terimler kullanmak yerine, basit tutun ve son kullanıcı için avantajlara odaklanın. Nihayetinde, müşteriler üç şey hakkında endişelenirler. Daha mı güvenli? Daha uygun mu? Daha mı ucuz? Bu soruların cevabı “evet” ise, o zaman daha iyi bir sistemdir. – Tammy Paola, Sıfır sınır
Kavramları tanıdık durumlara bağlayın
Blockchain altyapı şirketleri, ilişkilendirilebilir örnekler kullanarak ve ademi merkeziyetçilik ve dijital mülkiyetin internetin evrimini temsil ettiğini vurgulayarak ürünlerini yatırımcılara daha iyi açıklayabilir. Kavramları tanıdık durumlara bağlamak, yatırımcıların Web3 teknolojisinin potansiyel etkisini, faydalarını ve rekabet avantajlarını kavramasına yardımcı olarak bilinçli yatırım kararlarına yol açar. – Tomer Varşova Nuni, kriptomon
Ürününüzün yardımcı programını ve USP’yi önceden tanımlayın
Blockchain altyapısı, protokol katmanını ve belirli bir ekosistemin projelerini kritik olarak destekler. Potansiyel yatırımcılarla konuşurken, bir ürünün faydasını ve benzersiz satış teklifini önceden açıkça tanımlayın. Zincirler arası otoyolun inşa edilmesi neden önemlidir? Yazılım geliştirme kitlerine neden ihtiyaç duyulur? Ardından, uygulamanın gerektireceği daha karmaşık teknik ayrıntılara dalın. – rene reinsberg, Celo Vakfı
Temel ayrıntıları ve faydaları basit terimlerle açıklayın
Hizmetin veya ürünün tüketicisinin kim olacağını, ürünün alternatif seçeneklere göre avantaj ve faydalarını, asıl alıcının kim olacağını (tüketiciden farklıysa) basit bir dille açıklamak gerçekten çok önemlidir. hizmet veya üründen nasıl para kazanılacağı veya kazanılacağı. Potansiyel düzenleyici riskler ve hususlar hakkında herhangi bir araştırma her zaman bir artıdır. – Nimit Sawhney, Voatz
Projenizin amaçlarını basit bir cümleye indirgeyin
Hala Web3’ün “çevirmeli ağ” aşamasındayız, bu nedenle iş bu karmaşık teknolojiyi anlaşılması kolay bilgilere çevirmeye geldiğinde hala yapılması gereken işler var. Blok zinciri altyapı geliştirmelerinizin amaçlarını tek bir cümlede özetlemeye çalışın — anlaşılır, karmaşık olmayan bir dille, hiçbir jargon olmadan. Yapamazsanız, dış yatırım için hazır olmayabilirsiniz. – Sandy Carter, Durdurulamaz Etki Alanları
Gerçek iş potansiyeli açısından konuşun
Projenizi yatırımcılara gerçek iş potansiyeli veya kullanım senaryosu hedefleri ve özellikleri açısından açıklayın. Teknolojinin nasıl benzersiz yetenekler veya güvenlik sunduğunu açıkladığınız durumlar dışında, blok zincirine özgü terimler kullanmayın. – Joe Roets, ejderha zinciri
Geleceği dönüştürebileceğiniz topluluğa katılın. Cointelegraph Innovation Circle, blockchain teknoloji liderlerini bağlantı kurmak, işbirliği yapmak ve yayınlamak için bir araya getiriyor. Bugün başvur
Bu üç şeyi göster
Anahtar, basit tutmak ve üç şeyi göstermektir: 1) ürününüzün bir sorunu çözdüğünü; 2) çözüm pazarının büyük ve karlı olması; ve 3) çözümünüzün benzersiz olduğunu ve pazarı ele geçirecek şekilde konumlandırıldığını. Satış konuşması hikaye benzeri, kısa olmalı ve kelimelerden çok grafikler kullanmalıdır. – Shawn Douglass, Amberdata
Önemli bilgileri veriye dayalı hikaye anlatımıyla harmanlayın
Ürün ve/veya teknoloji bilgilerinizi veriye dayalı hikaye anlatımıyla harmanlayın. Pazar büyümesi, tüketici davranışı ve eğilimleri karşısında etki gösteren benzer vaka incelemeleriyle görseller, faydalı analojiler ve tarihsel karşılaştırmalar yoluyla iletişim kurun. – Yaoqi Jia, Alt Katman
Nasıl çalıştığından değil, çözümünüzün ne yaptığından bahsedin
Yatırımcılara satış konuşması yaparken çözümünüzün nasıl çalıştığına değil ne yaptığına odaklanın. Pek çok insan, yeni bir teknoloji sunarken sunumun nasıl çalıştığına bağlı olması gerektiğini düşünüyor. Ancak, bu yaklaşımı benimseyerek sadece potansiyel yatırımcıların kafasını karıştırıyorsunuz. Ne işe yaradığını ve nasıl para kazanacaklarını bilmek istiyorlar. – Brian D. Evans, BDE Girişimleri Girişimleri
Değere, sonuçlara, kullanıma ve çözülmekte olan sorunlara dayalı bir mesaj oluşturun
Blok zinciri altyapısıyla ilgili mesajlaşma, farklılaşmaz hale geliyor ve teknik özelliklerin öncelikli olarak lanse edilmesiyle “aynıdan daha fazlası” etrafında merkezleniyor. Yatırımcılar, ürününüzün neler yapabileceğini değil, insanların ürününüzle neler yapabileceğini bilmek ister. Özellikler ve işlevsellik hakkında derin teknik konuşmalar yapmak yerine, mesajınızı değer, sonuçlar, kullanım ve çözülen sorunlar açısından oluşturun. – Nitin Kumar, z blokları
Çözümünüzün neden en yakın akranınızınkinden daha iyi olduğunu açıklayın.
Ürününüzün piyasadaki diğer her şeyden nasıl ve neden önemli ölçüde farklı olduğunu anladığınızdan emin olun. En yakın akranınızın çözümüne işaret edebilecek ve sizinkinin neden daha iyi olduğunu açıklayabileceksiniz. Madem bunu yapamıyorsun, o zaman neden ilk etapta para istiyorsun? – Jaeyang, Taten
Ürünlerinizin bilinen sistemleri nasıl tamamladığını ve riski nasıl azalttığını gösterin
“Basitleştirme” tavsiyesini anlamam çok uzun sürdü; ironik ve komik çünkü altyapımız bunu yapıyor. Potansiyel yatırımcıların şirketiniz hakkında bilmesi gereken şey, ürünlerinizin bilinen sistemleri genişlettiği ve tamamladığı ve iş ve kullanıcı riskini ortaya çıkarmak yerine azaltmak için çalıştığınızdır. Herkes risk azaltmayı anlar. İnovasyon bir bonustur. – Stephanie Yani, Ahmak
Blockchain’in mevcut sorunları çözebileceği yolları paylaşın
Blockchain şirketleri, blockchain altyapısının mevcut sorunları nasıl çözebileceğine dair örnekler vererek, ürünlerinin gerçek dünyadaki kullanım durumlarını basit kelimelerle açıklamaya odaklanmalıdır. Bu, potansiyel yatırımcıların teknolojinin olası değerine değer vermelerine ve hayatlarını nasıl basitleştirebileceğini anlamalarına yardımcı olabilir. – Bogomil Stoev, Sezon Jetonları
Yatırımcıların yatırım getirisi ve etki ile ilgilendiğini unutmayın.
Teknik ayrıntılardan çok teknolojinizin faydalarına ve değerine odaklanın. Unutmayın, yatırımcılar genellikle yatırımlarının potansiyel getirisi ve bir şirketin ürününün sahip olabileceği etkiyle daha çok ilgilenir. Blockchain altyapısı şirketlerinin, teknolojilerinin gerçek dünyadaki sorunları nasıl çözdüğünü, kullanıcılar için nasıl değer yarattığını ve rekabet avantajı sağladığını açıklaması çok önemlidir. – Theo Sastre-Garau, NFTakşam
Gelir akışlarını derinlemesine araştırın
Ürünleriniz için gelir akışlarını vurgulayın. Şirketinizin boş laflar üzerine değil, gerçek getiriler üzerine kurulu olduğunu göstermek için, işletmenizi uzun vadede karlı bir yatırım haline getirecek temel ilkeleri net bir şekilde iletmek önemlidir. – Wolfgang Rückerl, KBB Teknolojileri AG
Bu makale, bağlantıların, işbirliğinin ve düşünce liderliğinin gücüyle geleceği inşa eden blockchain teknolojisi endüstrisindeki üst düzey yöneticilerin ve uzmanların incelenmiş bir organizasyonu olan Cointelegraph Innovation Circle aracılığıyla yayınlandı. İfade edilen görüşler mutlaka Cointelegraph’ın görüşlerini yansıtmaz.