23 Mart’ta dünya, ABD’li milletvekillerinin Washington’daki House Energy and Commerce Committee duruşmasında TikTok CEO’su Shou Chew’i sorgulamasını izledi. Duruşmada milletvekilleri, Çin hükümetinin uygulama aracılığıyla kullanıcı verilerini topladığı şüphesiyle CEO’yu sorguya çekti.
Bilgi ve İletişim Teknolojisini Riske Atan Güvenlik Tehditlerinin Ortaya Çıkmasını Kısıtlama (RESTRICT) Yasasında örneklenen ve yakın zamanda Amerika Birleşik Devletleri Senatosunda uygulamaya konan bir yasağın yakın zamanda uygulanabileceğine inanan pek çok kişiyle, alışverişlerin yoğunluğu çevrimiçi ortamda viral oldu.
Platform, kripto yerel bir uygulama olmasa da, birçok kripto topluluğu üyesi tarafından kripto ile ilgili içeriğe erişmek için kullanılır. Bu, TikTok yasağının kripto alanı için çeşitli etkileri olabileceği anlamına gelir.
Göz ardı edilemeyecek etkiler
ABD merkezli düşünce kuruluşu Coin Center RESTRICT eyleminin olduğuna inanıyor Hazine’nin Yabancı Varlıkları Kontrol Ofisi’nin (OFAC) ABD vatandaşlarının yaptırım uygulanan kuruluşlarla işlem yapmasını yasaklamasına izin veren Uluslararası Olağanüstü Ekonomik Güçler Yasası’na benzer bir ilkeye sahiptir.
Coin Center’a göre, yasa tasarısı “‘yabancı bir düşman’ ile bağlantılı hemen hemen her şeyi yasaklamak için birkaç kontrolle kapsamlı bir yetki oluşturduğundan” kripto alanı üzerindeki potansiyel etkiler göz ardı edilemez.
Son: Erkek risk sermayedarlarına satış konuşmasının sırrı: Kadın kripto kurucuları patladı
Solana Vakfı’nın strateji başkanı Austin Federa, mevcut retoriğin ABD vatandaşlarını endişelendirmesi gerektiğini söyledi:
TikTok yasağı söylemi, ABD’de kripto sektöründeki herkesi endişelendirmeli – TikTok’un kendisi yüzünden değil, bazı politikacıların beğenmediği ve ilk değişiklikle korunan yazılımları yayınlama ve dağıtma yeteneği açısından ne anlama gelebileceği nedeniyle.
— Austin Fede | ️ (@Austin_Federa) 31 Mart 2023
Bitcoin YouTuber CryptoWendyO da tasarının TikTok ile ilgili olmadığını, kripto alanının peşinden gitmekle ilgili olduğunu düşünüyor. “Evet, bitcoin, kripto ve NFT’leriniz. Amaç onları yasaklamak, ”diye yazdı Twitter’da.
Bazıları, kriptoyu doğrudan yasaklamak için kullanılan eylemden endişe duysa da, çeşitli kripto projeleri hakkında söz yaymak için çalışanlar da sosyal medya platformunda olası bir yasakla ilgili endişelerini dile getirdiler.
Kripto için çıkarımlar
TikTok başlangıçta trend dansları taklit eden gençler tarafından yönetilirken, uygulama içindeki içerik hızla kripto da dahil olmak üzere çeşitli nişlere yayıldı. Kripto ve TikTok arasındaki en eski kayda değer geçişlerden biri 2020 yılına kadar izlenebilir. fiyatları pompalamak için kullanılır Dogecoin (DOGE) viral bir TikTok pompalama mücadelesi aracılığıyla.
O zamandan beri TikTok, topluluklarını oluşturmak isteyen kripto projeleri için başvurulacak bir platform oldu. Platform, Binance ve Coinbase gibi borsalardan tokenler ve blockchain projeleri hakkındaki düşüncelerini paylaşan etkileyicilere kadar kriptoyla ilgili içerikle bombardımana tutuldu. Yazma sırasında, “kripto” ve “kripto para birimi” hashtag’lerinin toplam görüntüleme sayısı 34,7 milyardır.
Çeşitli kripto girişimleri için sosyal medya topluluk yöneticisi olarak çalışan Roland Guirdonan, TikTok’un kripto için topluluklar oluşturduğuna inanıyor. Cointelegraph’a şunları söyledi:
“TikTok, kripto projelerinin daha genç, sosyal medyadan anlayan bir kitleye ulaşmak için kullandığı en güçlü pazarlama araçlarından biridir. Kripto projeleri, ilgi çekici içerik oluşturmak ve dünya çapındaki kitlelere hızla ulaşan yarışmalar ve eşantiyonlar düzenlemek için TikTok’u kullanıyor.”
Guirdonan’a göre, ABD’de bir TikTok yasağı, ülkedeki daha genç bir demografiye ulaşmaya çalışan kripto projelerinin kullanıcı edinme çabalarını etkileyebilir.
“TikTok’un algoritması, birçok kripto projesinin başarısında önemli bir faktör olan içeriği hızla viral hale getirme yeteneği nedeniyle övüldü” diye ekledi.
Web3 sosyal platformu Follow’un CEO’su Mac Ocampo, Cointelegraph’a TikTok’un kripto projelerini hedef kitlelerine görselleştirmede harika bir iş çıkardığını söyledi. Daha önce kripto projelerinde baş pazarlama sorumlusu olarak çalışan Ocampo, TikTok’un şirketlerin Y Kuşağı ve Z Kuşağı yaş gruplarının dikkatini çekmesine olanak sağladığını kaydetti.
Ancak TikTok yasağının Web3 pazarlamasının sonu anlamına gelmeyeceğini söyledi.
Kripto pazarlama çabaları
ABD’de bir TikTok yasağının ülkedeki kitlelere ulaşma üzerinde bazı etkileri olabilirken, bazıları kripto pazarlama üzerindeki etkinin diğerlerinin düşündüğü kadar şiddetli olmayacağına inanıyor. Ocampo’ya göre, platform yasaklanırsa Meta gibi diğer firmaların da devreye girme fırsatları olacak. Açıkladı:
“Eğer TikTok ABD’de yasaklanırsa, Meta’nın Instagram’ı TikTok’un daha doğrudan rakibi haline getirme fırsatı var. Meta’ya, TikTok’un ABD’deki pazar payını ele geçirme ve yakın zamanda iptal ettiği metaverse ve NFT girişimlerini sürdürme fırsatı da sunuyor.”
Web3 projeleri için etkileyici pazarlamayı koordine eden Joanna Alhambra, TikTok olmadan bile pazarlama yapmanın her zaman bir yolu olduğunu düşünüyor. Cointelegraph’a, TikTok yasaklanırsa, etkileyicilerin diğer platformlara akın edeceğini söyledi.
Son: Endonezya hükümeti kültürel mirası korumak için NFT’lere bakıyor
“Tiktok yasaklandığında, TikTok etkileyicileri alternatif kısa video akış platformları arayacaktır. Bu nedenle, bir Web3 TikTok ortaya çıkmazsa sıradaki Instagram makaraları ve YouTube şortları olabilir ”dedi.
Bu arada, Web3 pazarlama şirketi NC Global Media’nın CEO’su Rohit Mohan, kripto pazarlamasında daha geniş kitlelere ulaşmak söz konusu olduğunda TikTok’tan yana olduğunu savundu. Mohan’a göre platformun doğrudan rakipleri “boomer uygulamalar” ve TikTok ile aynı yeteneklere sahip değiller. Mohan’a göre, TikTok yasağı, kripto topluluğunun ayı piyasasının sancılarından geçerken alacağı “ek bir darbe” olacak.